خد خبرة

خد خبرة

الثلاثاء, أبريل 25, 2017
What do you begin your online project?

ازاي تبدأ مشروعك الخاص اونلاين؟ تحدى.. انا عارف؟ وكمان فيه مخاطرة !! بس المهم الفكرة، إنك يبقى عندك فكرة تستاهل إنك تتعب علشانها، وكمان لازم يبقى عندك الأساسيات. علشان كدا اللى بنقدمهولك النهاردة...
Retail edge program

#متنستناش_الوظيفة شركه Intel الامريكية عامله كورس #ببلاش اسمه Retail edge program الكورس عباره عن 3 مستويات و بيديك شهاده معتمدة عن كل مستوى .. و بتوصلك لحد البيت بالبريد #مجاناً و كمان...
4 courses needed to start them before the start of your project

فى حالة انه جتلك فكرة مشروع و قررت تبدأ هتكتشف فعلياً ان #الجامعة_مش_كفاية … و ان لسه فى مهارات كتير نقصاك و حاجات تايه فيها اكتر .. الاول خلينا نتفق ان...
رائد الأعمال

عندما بدأت مشروعي عام 1994 جاءت إلىّ عميلة تعرض علي احتياجاتها, كانت تبحث عن عملاء جدد لشركتها التي تعمل في مجال تصميم وتصنيع ” الدانتيل” فاقترحت عليها تصميم موقع لها على...
Customer Service

  أقفل الراوتر و افتحة تانى .. النهاردة بتتريق عليهم و بكرة لما تخلص جامعة و تبقي مستني موقفك من الجيش .. او جضرتك لما تبقي لسة مش لاقية وظيفة .. هتكملوا مسيرة...
researchchallenges-entrepreneurs-1

  يواجهُ رواد الأعمال العديد من التحديات خلال مسيرتهم، إلا أن البعض من تلك التحديات دومًا نجدها ذات ألمٍ مُستمرّ. والأمر ليس سِرًّا: كل رائد أعمال، سواء كان كبير أو صغير، يواجه بشكلٍ...
Freelancer #

  لية تبقى موظف متمرمط لما ممكن تبقى Freelancer #الجزء_الثالث طبعاً انت عمال تسمع عن برمجة الموقع وعن لغات برمجة المواقع ومش عارف تعمل ايه وشايفها شغلانة كويسه لكن مش عارف تبدأ ازاى...
Your Guide to Becoming a successful business leader

ال Entrepreneurship و ال startups .. و ناس أكتر بتتكلم عن دور المرأة و تمكينها .. ^_^ بس زي ما المثل بيقول كده .. أسأل مجرب و لا تسأل طبيب مش مهم هي...
How can the Moocs that change your life?!

أكيد سألت نفسك قبل انا هستفاد اية لما اخد كورسات Online .. و أتعلم عن طريق ال MOOCS ؟! اخونا ” Feynman Liang ” سأل نفسه نفس السؤال بردو ؟  قبل ما يبقي...
how-to-be-businessman

الكسب المادي  إنّ الكسب المادي هو أحد الأهداف التي يسعى الكثيرون من الناس لتحقيقها في حياتهم، وذلك لتحسين مستواهم المعيشي، فيعملون بعدّة أعمال مختلفة، منهم من ينجح في عمله وآخرون على عكس...

Powered by keepvid themefull earn money